Dlaczego warsztaty ze mną są wyjątkowe? (ah ta skromność).
- 100% gwarancji satysfakcji lub zwrot pieniędzy. Masz 2 tygodnie na to by napisać mi coś w stylu „Twoje warsztaty były stratą czasu, oddawaj moje pieniądze naciągaczu”. Bez pytań zwrócę Ci całą wpłaconą kwotę – tak mocno wierzę w swoje zdolności dydaktyczne :).
- Uczestnicy twierdzą że potrafię słuchać. Ja patrzę na to trochę inaczej tj. odpowiadam na zadane pytanie. Nie podaje książkowych przykładów tylko wykorzystuję swoją wiedzę o pytającym i syntezuję wypowiedź na podstawie tego co o nim wiem. Przykład – jeśli dziś pracujesz w McDonalds i zapytasz o abstrakcje to odpowiem Ci że posiłek jest abstrakcją, a Burger i Napój jest konkretną implementacją (oczywiście rozwinąłbym temat, ale mam nadzieję że chwytasz o czym mówię).
- Format zajęć 1dzień + 1dzień. Pierwszy dzień warsztatów zaczyna się od godzinnego wprowadzenia poznania itd. Później przez 6 godzin to Ty jako uczestnik kodujesz, ja daję jedynie wskazówki. Po pełnym dniu zmagań dostajesz zadanie domowe, mocno powiązane z tym czego tego dnia się nauczyłeś. Po 2 tygodniach spotykamy się znowu i każdy z uczestników pokazuje swoje zadanie domowe. Omawiam co można inaczej, lepiej i jak dalej rozwijać to co stworzyłeś.
- Na kiego to drugie spotkanie? Celem jest zabicie w Tobie wewnętrznego lenia, który udaje że coś robi. Sorry, ale oglądanie dziesiątego tutorialu o tym samym do niczego nie prowadzi. Musisz coś zrobić, a jak zacznie robić to pojawią się pytania. Po 2 tygodniach albo się uda albo nie, ale Ty wreszcie zaczniesz coś robić :).
- Moja dostępność. Jestem dla Ciebie w ciągu dwu-tygodniowej przerwy między zajęciami oraz tydzień po drugim spotkaniu. Masz do wykorzystania ~1h mojego czasu zadając mi pytania drogą mail’ową.
- Mam już dziecko, które pyta „a czemu?”. Powiem krótko, skoro potrafię wytłumaczyć swojej niespełna czteroletniej córce „dlaczego ciastolina nie zasycha w pojemniczku?” to i Tobie wyjaśnię dlaczego dany kodzik działa tak, a nie inaczej :).
Ostatecznym celem warsztatu jest nauczyć Cię samodzielnego rozwoju w danym temacie. Niestety by opanować mistrzostwo w jakieś dziedzinie nie wystarczą 2 dni. Nie mniej jestem pewien że po zajęciach poradzisz sobie samodzielnie (korzystająć z google oczywiście).
Warsztaty są opcja premium, koszt dnia warsztatowego(7h) to 197PLN brutto.
Tematy warsztatów:
Backend (JAVA)
Co zyskasz?
Po warsztacie będziesz potrafił zamienić dowolny pomysł na algorytm (czyli kolejne małe kroczki jakie muszą zostać wykonane aby Twoja wymarzona funkcjonalność działała). Nie będzie więcej sytuacji, w której powiesz „kurczaki, nie wiem jak to zrobić.” Zamienisz to na „Nie wiem jak to zrobić, więc stworzę algorytm, a poszczególne kroczki jakoś ogarnę”.
Wymagania
Znajomość instrukcji warunkowych oraz pętli
Co zyskasz?
Będziesz potrafił stworzyć projekt w taki sposób by ostatecznie był on budowany wraz ze wszelkimi zewnętrzymi bibliotekami i możliwy do uruchomienia na komputerze kolegi/ koleżanki, którzy nie mają IDE. To mniej ważne. Ważniejsze że dowiesz się że pisząc nowy kod wcale nie musisz włącząć aplikacji i klikać czy wpisywać jakiś danych by przekonać się czy działa. Testy jednostkowe pomogą Ci przekonać się że Twój kod działa tak jak sobie tego życzysz. Dzięki warsztatowi nie tylko poznasz narzędzia do autoamtycznego tetowania, ale również pojmiesz filozofię, która idzie w parze z testowaniem.
Mówiąc krótko, porzucisz strach że coś nagle przestanie działać
Wymagania:
Znajomość instrukcji warunkowych oraz pętli
Co zyskasz?
Poznasz narzędzia niezbędne w pracy z poszukiwaniem błędu swojej aplikacji. Nauczysz się myśleć „tak jak procesor”. Zamienisz wypisywanie wartości w konsoli na znacznie bardziej wydajny sposób poszukiwania robaczków.
Wymagania:
Dobrze jakbyś miał własną aplikacje z błędem.
Co zyskasz?
To co pokazałem na developer-wannabe #3 będziesz w stanie zakodzić samodzielnie. No może trochę przesadziłem, ale do TAGA nr 4: T4_FACTORY bedziesz potrafił dojść samodzielnie niezależnie od tego jakie zadanie Ci przydzielę. Dodatkowo poczujesz moc SRP (Single Responsibility Principle). Nauczysz się doceniać małe klasy i zrozumiesz jak obiekty się ze sobą komunikują.
Wymagania:
Znajomość słówek kluczowych: class, method, object, constructor, field.
Co zyskasz?
Zrozumiesz zagadnienia techniczne takie jak np:
- kolekcja
- stream
- generyk
- memory leak
- exception
- dziedziczenie
- kompozycja
- wielowątkowość
Zagadnienia wybierają kursanci. Wszystkiego w 1 dzień nie da się zrobić :). Rozsądnym jest wybrać ze 4 może 5.
Wymagania:
Jakiekolwiek obycie z Javą
Co zyskasz?
Miałeś kiedyś tak że patrzyłeś na kod napisany miesiąc temu (ba czasem 2 dni temu xD)? Dzięki tym warsztatom zrozumiesz że wcale nie musi tak być. Dzięki TDD nauczysz się pisać kod w taki sposób by po powrocie kilka zerknięć w kod wystarczyło byś dokładnie wiedział co się tam dzieje.
Wymagania:
Znajomość framewoarka do testów jednostkowych Junit.
Co zyskasz?
Po pierwsze zrozumiesz czym w ogóle jest wzorzec projektowy.
Po drugie zaimplementujesz 3 wzorce projektowe
Po trzecie zrozumiesz w jakich sytuacjach możesz te wzorce wykorzsytać. Prawdopobonie pomogę ominąć Ci etap „A FABRYKA JEST CUDOWNA” – 40% klas w kodzie będzie nazywało się SomeNameFactory. Pojmiesz kiedy warto wzorce stosować, a kiedy całkowicie darować sobie trud ich stosowania
Wymagania:
Rozumienie obiektowości. Słowa kompozycji, dziedziczenie, hermetyzacja czy polimorfizm muszą być dla Ciebie jasne!
Co zyskasz?
Będziesz w stanie wyobrazić sobie jak ma wyglądać baza danych sklepu z różdzkami czy czapkami czarodzieja. Będziesz w stanie stworzyć dowolny schemat bazy danych. Nauczysz się również zapisywać dane do bazy oraz je odczytywać.
Wymagania:
brak
Rozumienie obiektowości. Słowa kompozycji, dziedziczenie, hermetyzacja czy polimorfizm muszą być dla Ciebie jasne!
Co zyskasz?
Poznasz podstawowy sposób komunikacji programów napisanych w języku JAVA z bazą danych. Nauczysz się zapisywać dane pobrane od użytkownika (przez wyklikanie czegoś w okienku). Komunikacja w drugą stronę również nie będzie problemem.
Wymagania:
SQL
Co zyskasz?
Nauczysz się omijać problem castowania wyniku zapytania SQL na obiekty. Technologia JPA zrobi to za Ciebie.
Wymagania:
SQL + jdbc
Co zyskasz?
Poznasz jeden z popularniejszych serwerów aplikacyjnych Javy. Opanujesz sposób wdrażania aplikacji na zdalny serwer tak by aplikacja była dostępna na całym świecie.
Wymagania:
Umiejętność posługiwania się konsolą
Co zyskasz?
Zaznajomisz się z REST’em i protokołem HTTP. Prześledzisz w jaki sposób Twoja aplikacja wysyła informacje do przeglądarki użytkownika. Przekonasz się w jaki sposób komunikować się z frontend developerem tak by wasza aplikacja działała poprawnie.
Wymagania:
Umiejętność posługiwania się konsolą
Frontend ( HTML / CSS / JS )
Co zyskasz?
Po warsztacie będziesz potrafił rozmieścić elementy dokładnie tak jak sobie wymarzyłeś. Pokolorujesz, dodasz animacje itd. Poznasz niezbędne minimum do stworzenia statycznej strony.
Wymagania
Absolutnie nic
Co zyskasz?
Napiszesz kod JS w sposób obiektowy. Paradygmat programowania obiektowego jest najpopularniejszym ze wszystkich z kilku powodów. Najważniejszy to reużywalność kodu, serio OOP wymiata :).
Wymagania
Spędziłeś minimum 50h z JS
Co zyskasz?
Poznasz niezbędne minimum z technologii React do tego by stworzyć własną aplikację. Ws krócie powiem że jest to prosp, state, component life cycle. Serio to wystarczy żeby zrobić aplikacje, którą można już sprzedać za rozsądne pieniążki.
Wymagania
Rozumiesz OOP chociaż odrobinkę oraz fetch API.
Co zyskasz?
Napiszesz własną stronę SPA (Single Page Application), która wyświetli dane pochodzące z jakieś bazy danych. Prześledzimy wszystkie etapy i dokładnie wyjaśnimy na czym polega komunikacja między frontend’em i backend’em
Wymagania
Podstawy JS, podstawy React
Warsztaty są opcja premium, koszt dnia warsztatowego(7h) to 197PLN brutto.
Więcej o terminach i aktualnych planach przeczytasz na blogu
By być na bieżąco ze wszystkimi moimi poczynaniami zostaw swój mail
[FM_form id=”2″]